Allmänna Villkor:
Har vi inte alla varor i lager levereras dom inte förrän vi har ert godkännande .
För att handla av oss krävs det att du är 18 år .
Reklamation tillämpas enligt konsumentköplagen .
Vid ej uthämtade paket debiteras fraktkostnaden,som skall betalas inom 14 dagar ,efter det går det till inkassokrav .
Betalning i förskott.
Varor betalas i förskott till vårt Bankgiro 978-0925 eller Bankkonto 7977 28 086 76
Swish 123 533 48 18
Order via förskott som ej betalats till vårt konto makuleras om inte betalningen är oss tillhanda efter 7 dagar ,om ej annat har överenskommits.
Internationella betalningar görs till konto,eller Klarna
Just nu skickar vi endast till Sverige,Finland,Danmark,Tyskland,
Nederländerna,Belgien,Österrike,om inte annat överenskommes.
Iban SE15 8000 0000 0797 7280 8676
BIC swedsess
Glöm inte att fylla i avsändare, med fullständiga uppgifter såsom, adressat, adress samt telefonnummer/Email så att vi kan ta kontakt med Er om oklarheter skulle uppstå
Postförskott
Tillämpas ej.
Företagsbeställningar
Företag har normalt 30 dagar netto.
Vi skickar beställningarna med POSTNORD eller DHL till närmaste ombud .
Fraktkostnader
DHL servicepoint
0-2 Kg DHL 59:-
2-3 Kg DHL 85:-
3-5 Kg DHL 115:-
5-10 Kg DHL 145:-
10-15 Kg DHL 175:-
15-20 Kg DHL 195:-
0-1 Kg Postnord 66:-
1-2 Kg Postnord 99:-
2-3 Kg Postnord 122:-
3-5 Kg Postnord 145:-
5-10 Kg Postnord 199:-
10-15 Kg Postnord 240:-
15-20 Kg Postnord 285:-
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Normal leveranstid är cirka 2-4 dagar med Posten, DHL Servicepoint tar 2-6 dagar. Har vi ej varan i lager tar det längre tid .En del produkter kan ta upp till två veckor att leverera om vi inte har dom i lager .
Så fort vi mottager ordern packas den ,vi skickar ordern samma dag förutsatt att vi har varan i lager ,lägges ordern sent skickas den nästkommande dag.
Efter varan skickats sänder vi ett mail för att kunna spåra försändelsen.
Har vi inte produkten i lager efter 14 dagar har du som kund rätt att häva köpet ,om inte annat överenskommes. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering och administration av varorna.
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan.
Reklamation tillämpas enligt konsumentköplagen .
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Klarna eller direktbetalning till konto 7977 28 086 76 ,BANKGIRO 978-0925, Swish 123 533 48 18
- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
- Postförskott
Tillämpas ej.
- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr 978-0925.
Eller Swish 123 533 48 18
Kontohavare : Norrbottens Skogsteknik
Betalning från utlandet :
Klarna fungerar också som betalningsalternativ till vissa länder.!
BIC swedsess
IBAN 15 8000 0000 0797 7280 8676
Order via förskott som ej betalats till vårt konto makuleras om inte betalningen är oss tillhanda efter 7 dagar ,om ej annat har överenskommits.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Produkten har blivit tillagd i varukorgen